ПРЕДСЕДАТЕЛЬ PRESIDENT Личная страница РЕПИНЕЦКОГО СТАНИСЛАВА АЛЕКСАНДРОВИЧА Personal web-page of STANISLAV REPINETSKY |
ЗДРАВСТВУЙТЕ!Здесь мы можем познакомиться и, я надеюсь, оказаться полезными друг другу. |
HELLO! We can get aquanted here and, I hope, be usefull for each other. |
О СЕБЕЯ родился в 1984 году. Сейчас я аспирант Московского Городского Педагогического университета. |
ABOUT MYSELF. I was born in 1984. I'm postgrsduate student of Moscow City Pedagogical University now. |
АДРЕС:stas-r@mail.ru, тел.:в Самаре +7 902 3214725 в Москве + 7 905 7074261 |
MY ADRESS: stas-r@mail.ru, tel. in Samara +7 902 3214725 in Moscow +7 905 7074261 |
ОБРАЗОВАНИЕЯ закончил с отличием Самарский государственный педагогический университет, а затем получил сертификаты по итогам стажировок в Софийском государственном университете Климента Охридского и Национальном Педагогическом университете в городе Мехико. Уровень владения иностранными языками:
|
EDUCATION |
РАБОТА И ЗАНЯТИЯ |
WORK AND JOBS |
С июля 2007 года я являюсь председателем Гуманитарной секции СГОО
"Союз молодых учёных". На данный момент под моей редакцией издано 3 сборника научных статей
молодых учёных: "Научный молодёжный ежегодник. Выпуск II." (Самара, 2007)
в двух частях и "Сборник материалов межрегионального научного форума
«Гражданское общество в борьбе с коррупцией: история и современность»"
(Самара, 2007), проведённого 25 марта 2007 года
оргкомитетом, в котором я был удостоин чести председательствовать, и
собравшего молодых исследователей Москвы, Самары, Казани, Саранска,
Саратова, Тулы. В настоящее время я являюсь руководителем регионального проекта по
созданию электронной библиотеки по археологии, истории и этнографии
Среднего Поволжья и заместителем председателя оргкомитета Открытого регионального
молодежного научного форума «Межкультурная дистанция и межкультурный
диалог в истории и современности». Должность председателя Гуманитарной
секции я совмещаю с должностью председателя Московского филиала СГОО
"Союз молодых учёных", образованного 1 марта 2007 года. Анализ работ отечественных историков по проблеме развития
либерализма позволяет утверждать, что они в основном базируются на
либеральных изданиях, опубликованных в России. Сборники "Голоса из России"
не являлись объектом специального изучения. Объектом моего анализа
являются статьи сборников, авторство которых обосновано группой
исследователей под руководством академика М.В. Нечкиной и Е.Л. Рудницкой.
Таким образом, сборники "Голоса из России" дают нам наиболее полную и объективную картину взглядов представителей либерального лагеря на различные проблемы российской действительности. |
I'm postgraduate-student of the history faculty of the Moscow City Pedagogical University in my first year. Now I'm researching the ideology of Russian society in the middle of the nineteenth century, particularly its liberal part. My scientific tutor is the full professor, rector of the Moscow City Pedagogical University Victor Vasil'evich Ryabov. I was interested in history since my childhood. My grand father and father became doctors of history and full professors. So, there is dynasty of historians in our family. Even in school I wrote scientific historical works. That time I have chosen the topic of my investigation – ideology of Russian liberalism in the middle of the nineteenth century. I continued researching this problem also as a student of Samara State Pedagogical University. During the last eight years I have participated in many scientific conferences, even in international ones. Besides I have already published nearly twelve articles in scientific collections of articles. During investigation of the problems of Russian liberalism in the middle of the nineteenth century I pay attention mostly to researching of ideology of its personalities and analisys of written sources. This topic raises a great number of difficult questions which are discussed by historians nowadays. Among them are the problems of the existence of Russian liberalism, the problem of the time of its birth, the problem of its representatives, the problem of its independence from western examples and many others. Several methodological difficulties appeared during this discussions. * The science of history doesn’t have exact terms for investigation of this questions. * The censorship of Russian Empire sought to alter the texts of the oppositional publications. That’s why reading them we can’t make exact conclusions about the ideas of the authors. * Mentalities and languages of the authors (historical persons) and readers (contemporary people) differ and it creates problem of understanding of sources. All these make historians be more careful in choice of sources. The object of my investigation is the collections of articles “Voices from Russia”, which consists of works of Russian liberals. It was published by Herzen in London and the articles were printed there without signatures. That’s why liberal authors weren’t afraid of Russian censorship and wrote rather frankly. Besides, these authors belonged to practically all branches of Russian liberalism. So this historical source – “Voices from Russia” – gives us unique opportunities for researching of ideology of Russian liberalism in the middle of the nineteenth century. Thus, after thorough investigations of this source, I can conclude that it is reflection of ideology of Russian liberal public. Investigation of it can help historians to create concept or definition of liberalism, particularly Russian one. Besides we can study social groups that have had liberal ideology in Russian Empire. In spite of existence of common ideology, opinions and projects of liberals differed. They suggested to make reforms with different speed and in different order. Their views on western examples of social development were very different too. At the same time they all were liberals, as they wanted emancipation of person most of all. |
Начиная с 2002 года я занимаюсь научным
руководством в написании реферативных научно-творческих работ по истории у
школьников среднего звена.
На 2006 год уже 36 моих учеников защитили свои
работы. Из них стали победителями, а - лауреатами Самарских городских
конференций учащихся. Двое моих учеников (Михайлина Алина и Еготинцев Артём)
заняли первые места на международной научной конференции "Славянские чтения" в
2004 и 2005 годах. Моя ученица Ильина Светлана заняла первое место на
Всероссийской конференции 2006 г., за что я, как научный руководитель, тоже был
удостоин почётной
грамоты. Моя педагогическая деятельность стала так же предметом
теоретического научного осмысления, что выразилось в публикации мной ряда статей
об организации научно-творческой работы учащихся среднего звена и выступлении на
педагогической конференции "Педагог-исследователь"